Uwaga czytelnika- zachowaj ją na 6 sposobów. Porady dla copywriterów


Jest wiele osób, które boją się pisać artykuły lub jakiekolwiek inne teksty
Wielu po prostu czuje, że jest to zbyt dużo pracy i wszystko idzie na marne, gdy nikt nie czyta. Niektórym osobom czytanie artykułów wydaje się pracą, zwłaszcza jeśli artykuł jest nudny i bardzo nijaki. Cóż, artykuły powinny być czytane, to jest ich cel, aby przekazać twoją wiadomość i informacje. Jeśli nie jest czytany, jest to strata czasu i wysiłku.
Niemniej jednak artykuły muszą być dobrze napisane, aby można je było przeczytać bez oczopląsu i zaśnięcia przed komputerem czy z telefonem. To tylko prosta kwestia uczynienia ich dobrymi. Stworzenie dobrego artykułu nie musi być męczące i wyczerpujące.
Wystarczy tylko , aby niektóre punkty (kryteria) zostały spełnione. Gdy już to opanujesz, pisanie artykułów może być zabawne, a także opłacalne dla Ciebie i Twojej witryny.
Oczywiście pisanie artykułów musi dotyczyć czegoś, o czym wiesz, dlatego jeśli jesteś właścicielem witryny, prawdopodobnie masz wiedzę na ten temat i oprócz omawianych niżej kryteriów, musisz ją umiejętnie wyłożyć. Kiedy o tym piszesz, nie będzie Ci ciężko, bo już wiesz, co to jest i o co chodzi.
Wskazówki
Aby upewnić się, że Twoje artykuły będą czytane i przyjemne, oto sześć bezcennych wskazówek, jak je skutecznie tworzyć. Dzięki tym wskazówkom Twoje artykuły będą czytelne i interesujące.
1) Używaj krótkich akapitów
Kiedy akapit jest bardzo długi, słowa mieszają się w umyśle czytelnika, który tylko na niego patrzy. To może być dość mylące i zbyt trudne do przeczytania. Czytelnik po prostu szybko zignoruje akapit i przejdzie do znacznie łatwiejszych do czytania artykułów, które dobrze się przyjrzeć i przeczytać. Akapit może być jednym zdaniem, czasem nawet jednym słowem!
2) Korzystaj z liczb lub punktorów
Ponieważ długi tekst wydaje się chaotyczny i nieprzyjemny, liczby i punktory mogą szybko sprawić, że tekst stanie się poukładany, a poszczególny punkt będzie łatwy do zapamiętania i strawienia.
Ponieważ każdy punkt, wskazówka lub metoda zaczyna się od wypunktowania, czytelnicy będą wiedzieć, że to tutaj zaczynają się wskazówki, więc będą „łaknąć” każdego punktu, bo na ogół to od niego zaczynają się ważne informacje. Sformatuj punktory i liczby za pomocą wcięć, aby Twój artykuł nie wyglądał jak pojedynczy blok kwadratowych akapitów. Dodaj trochę stylu i pizzazz do kształtu swoich artykułów.
3) Użyj podtytułów, aby podzielić akapity na stronie
Spowoduje to podzielenie każdego punktu na sekcje, ale nadal zostanie włączone do jednego całego artykułu. Czytelnik mógłby również łatwo przejść od jednego punktu do drugiego; przejście byłoby płynne i łatwe. Nigdy nie stracisz uwagi czytelników, a także punktu i kierunku, na który wskazuje artykuł.
4) Podaj dobry, przyciągający uwagę tytuł lub nagłówek
Jeśli Twój tytuł może wzbudzić ciekawość osoby, jesteś już w połowie drogi do przeczytania Twojego artykułu. Używaj stwierdzeń i pytań wykorzystujących słowa kluczowe, których ludzie szukają. Podaj tytuły lub nagłówki, które opisują treść Twoich artykułów, ale powinny być również krótkie i zwięzłe.
Używaj tytułów takich jak „Wskazówki, jak sprawić, by chciała cię bardziej” lub „Jak sprawić, by omdlała na Twój widok?”. Możesz także użyć tytułów, które mogą wydawać polecenia ludziom, na przykład „Uczyń ją swoją na sześć łatwych sposobów”. Tego typu tytuły docierają do emocji osób i wzbudzają ich zainteresowanie.
5) Zachowaj ich zainteresowanie od początku do końca
W pierwszym akapicie wykorzystaj sytuacje z życia, które czytelnik może przyjąć. Używaj dobrych opisów i metafor, aby kierować swoim punktem widzenia, po prostu nie przesadzaj. Prowadzenie przykładów za pomocą graficznych metafor i porównań ułatwiłoby im wyobrażenie sobie, o czym mówisz. Sprawianie, by doświadczenie było dla nich przyjemne i przyjemne.
6) W razie potrzeby wykorzystuj liczby, a nie tylko zwykłe i mdłe stwierdzenia
Posługiwanie się konkretnymi faktami i liczbami może uwydatnić Twój artykuł, ponieważ czyni go autorytatywnym. Ale nie rób tego zbyt formalnego, powinno być w nich lekkie i łatwe i płynne. Jak przyjacielski nauczyciel rozmawiający z chętnym uczniem.