Jak robić skuteczny Cold Mailing?


Cold mailing to bardzo skuteczny sposób na to, by zwiększyć grono klientów. W sytuacji, kiedy nie masz zbyt wielkich środków finansowych, cold mailing będzie tym, co z pewnością Tobie znacznie pomoże, gdyż nie wiąże się z wielkim nakładem środków, ważne jednak, by robić to mądrze, z głową.
Czym jest Cold Mailing?
Cold email stanowi spersonalizowaną wiadomość, którą należy wysłać do potencjalnego klienta bądź też do partnera biznesowego. Chodzi tutaj o dwa cele, po pierwsze by wzbudzić zainteresowanie ofertą, po drugie zaś, by zachęcenie do kontaktu. Przedsiębiorca w ten sposób daje sobie szansę na to, by zainicjować sprzedaż. Kiedy podejmuje się cold mailing, nie ma się jeszcze ciepłych relacji z odbiorcą, dopiero zdobywa się go swoją ofertą. Być może kontakt polegał wcześniej na wymianie wizytówkami w trakcie konferencji biznesowej, jednak istnieje duża szansa na nawiązanie kontaktów biznesowych. Co ważne, w pierwszej wiadomości, nie można składać żadnej oferty biznesowej, gdyż jest to niezgodne z obowiązującym w Polsce prawie. Musisz pamiętać, że nawet pomijając przepisy związane z RODO, wysyłanie tysięcy maili do przypadkowych osób, mija się z celem, jest jedynie utratą czasu, który lepiej spożytkować efektywniej. Właśnie personalizacja treści wzbudza zaufanie u klienta i właśnie to powinien być klucz do właściwego budowania relacji biznesowych. Warto zaznaczyć, że cold mailing różni się od cold callingu. Cold calling od dłuższego czasu nie jest pozytywnie odbierany, co więcej nie przynosi pożądanych skutków. Telefony od nieznajomych osób potrafią zirytować, zwłaszcza kiedy osoba do której dzwonisz po pierwsze może być niezainteresowana, po drugie zaś nawet kiedy dodzwonisz się do osoby zainteresowanej, może nie mieć czasu, by Ciebie wnikliwie i uważnie wysłuchać. Cold mailing powinien być swego rodzaju dopełnieniem metod, które są bardziej standardowe, chodzi tutaj o cykliczne newslettery do bazy subskrybentów.
Czy cold mailing to SPAM?
Nie wszyscy są pozytywnie ustosunkowani do cold maili. Ci najmniej przekonani, często zirytowani cold mailami mogą uważać, że jest to samo co SPAM, jednak pomiędzy tymi formami wysyłania wiadomości istnieją znaczne różnice, więc postawienie znaku równości byłoby poważnym błędem. Głównie chodzi tutaj o to, że w dobrej jakości, czyli doskonale spersonalizowanym cold mailu, istnieje ukierunkowanie do konkretnego odbiorcę, podczas kiedy SPAM wpada do internetowej skrzynki pocztowej często z automatu, przypadkowo. Cold mail pod warunkiem, że potrafisz go napisać, kiedy stosujesz się do reguł dot. tego w jaki sposób ma on wyglądać, osiągniesz stawiane przez siebie cele biznesowe. SPAM zawsze jest ogólny, treści nie są zgodne z prawdą, zawierają fałszywe, wprowadzające w błąd informacje, wiadomości są wysyłane do wszystkich, ukryta została możliwość wypisania się z bazy mailingowej. Ustawa o RODO z 2018r. wskazuje, że właściwie napisany cold email jest w pełni legalny, pod warunkiem, że spełnia wszystkie wytyczne związane z pisaniem treści takich wiadomości. Kontakty można pozyskiwać w sposób legalny np. biorąc udział w konferencjach biznesowych.