Internet i biznes


Konkursy na Facebooku i Instagramie – dlaczego firmy je organizują?
Bardzo często można natknąć się na udostępnione przez znajomych posty konkursowe w których do wygrania są pewne usługi, voucher czy coś z oferty danej firmy czy sklepu. Dlaczego firmy je organizują? Czy jest to opłacalne?
Koszty organizacji konkursu na Facebooku
Jest to kluczowy aspekt marketingu, czy zyski przewyższą koszty? W przypadku tego typu konkursów w ogromnej większości przypadków tak. Wartość nagród to często od 50 do 100 złotych. Jeśli konkurs organizuje restauracja – często będzie to kolacja dla dwojga, jeśli salon kosmetyczny – darmowa usługa malowania paznokci. Najczęściej właśnie nagrodami są usługi danej firmy, produkt lub voucher do wykorzystania.
Zalety organizacji konkursu
Ktoś może sobie zadać pytanie co taka firma ma z organizacji konkursu. Odpowiedź jest prosta – marketing i nowych klientów. Każdy taki konkurs ma podobny przebieg – by uczestniczyć w nim trzeba polubić stronę, udostępnić post (co oznacza, że Twoi znajomi również zobaczą tę stronę i konkurs, więc trafia on do ogromnej ilości osób) czasami napisać jakiś komentarz. Dzięki temu strona zdobywa setki jak nie tysiące nowych polubień, na stronie robi się ruch (komentarze, polubienia) więc zyskują oni popularnością na profilu, marka staje się bardziej popularna a to się przekłada na późniejsze zyski z działalności.
Skąd wiedzieć, czy Twój internetowy biznes ma potencjał?
Jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność w domu, a nawet jesteś weteranem w biznesie domowym, jest TYLKO jeden bardzo ważny powód, od którego zależy, czy osiągniesz porażkę, czy sukces…
Jeśli jesteś we właściwym biznesie, nie możesz zawieść. Która firma jest dla Ciebie odpowiednia?
Zależy to od kilku rzeczy, ale pierwszą i najważniejszą rzeczą, którą musisz zadać sobie w sprawie swojego domowego biznesu, jest:
Czy poleciłbyś produkt lub usługę, którą oferuje Twoja firma znajomemu lub krewnemu?
Co byś powiedział, gdyby cię o to zapytali?
Czy powiedziałbyś im, że to wartościowy produkt, którego mogą używać, na wypadek, gdyby oczywiście potrzebowali produktów tego rodzaju?
lub…
po prostu powiedziałbyś im, że jest to całkowicie bezwartościowe, ale plan wypłat jest świetny… a ty pracujesz w tym biznesie tylko po to, by zarabiać pieniądze?
Pomyśl o tym, a jeśli odpowiedź na ostatnie pytanie brzmi tak, to na pewno jesteś w złej pracy.
Innymi słowy, jeśli produkt, który oferuje twoja domowa firma, nie jest czymś, co poleciłbyś krewnemu, przyjacielowi i/lub innej osobie, na której ci zależy, to nie jest to właściwy produkt do sprzedaży lub promocji.
Zamiast tego, jeśli odpowiedź brzmi- tak- czy to wystarczy?
Nie, jest więcej rzeczy, które musisz wiedzieć, aby mieć pewność, że jesteś we właściwym biznesie.